HelloFresh ziet omzet flink stijgen ?>

HelloFresh ziet omzet flink stijgen

HelloFresh, een dochterbedrijf van Rocket Internet, heeft in het eerste kwartaal van dit jaar goede zaken gedaan. Rocket Internet zag de omzet in Q1 van 2016 verdrievoudigen, en dat komt voor een belangrijk deel door HelloFresh. Hoewel de omzet van HelloFresh dus flink aan het toenemen is, is het nog geen winstgevende onderneming. Rocket Internet pompt nu nog veel geld in het bedrijf, en hoop dat HelloFresh over een aantal jaren geld gaat opleveren. In Nederland is goed te zien hoe HelloFresh dit probeert te bewerkstelligen. Dankzij aantrekkelijke Hellofresh kortingscodes, en actiecoupons, worden Nederlanders verleid tot een abonnement op deze maaltijdbox.

Initieel was er nogal wat kritiek op deze aanpak. Men kon namelijk een kortingscode gebruiken die recht gaf op 20 euro korting. Wat voor veel consumenten echter niet duidelijk was, is dat de eerste bestelling een verplichting meegaf om minimaal twee boxen af te nemen. Consumenten kregen dus, nietsvermoedend, een tweede box opgestuurd die ook betaald moest worden. Na aanleiding van de kritiek, heeft HelloFresh een transparantere aanpak gekozen. Het aantal klachten lijkt flink te zijn afgenomen in de afgelopen maanden.

HelloFresh heeft marktaandeel van 70%

HelloFresh is marktleider op het gebied van maaltijdboxen in Nederland. Uit een onderzoek van Retail Intelligence Lab blijkt dat HelloFresh een marktaandeel van zo’n 70% heeft. De Allerhande Box van Albert Heijn volgt op de tweede plaats met “slechts” 14% marktaandeel. De totale maaltijdbox-markt wordt op dit moment op zo’n 225 miljoen euro geschat. Een interessante insight uit het onderzoek is dat zo’n 50% van de huidige HelloFresh klanten aangeeft het komende jaar eens een andere maaltijdbox te proberen. Met onder andere HelloFresh kortingscodes worden dus veel klanten binnengehaald, maar de uitdaging voor HelloFresh is nu om deze klanten ook te behouden.

Dit kan het bedrijf onder meer doen door het bieden van een buitengewoon goede service. En wat dat betreft zit HelloFresh niet stil. Onlangs werd het voor HelloFresh klanten bijvoorbeeld mogelijk om zelf de inhoud van de box te bepalen. Met dergelijke innovaties hoopt het Duitse bedrijf klanten te behouden.

 

 


Geef een reactie